Tre nomineringar till Svenska Designpriset 2017

Länsförsäkringar har i tre kategorier nominerats till Svenska Designpriset 2017. Nomineringarna gäller den grafiska identiteten (typsnitt, logotyp, grafiska illustrationer) samt appen.

– Vi jobbar innovativt och i samverkan med våra kunder för att ta fram branschens bästa och mest uppskattade digitala tjänster. Det här ett kul bevis för att vi tänker rätt i utvecklingen av appen, säger Matilda Ringström, chef digitala kundmöten på Länsförsäkringar.

– Vi har verkligen lyckats hitta ett eget uttryck som på ett effektivt och lekfullt sätt speglar vårt varumärke och som samtidigt inte äventyrar trovärdigheten som en finansiell aktör, säger Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar.

Svenska Designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och inom liknande kreativa områden. Sammanlagt blir det tjugofem olika tävlingskategorier samt Juryns pris, Årets Våghals och Svensk Design Hedersgalleri.

Vinnarna av Svenska Designpriset får Guldmedaljen och diplomet Svenska Designpriset Guld under prisutdelningen. Det kommer sammanlagt att delas ut 23 Guldmedaljer och 20 Silverdiplom samt de prestigefyllda Juryns pris och Årets våghals.

Från och med den 11 september är det möjligt att rösta fram sin favorit. Länk till röstningen http://www.designpriset.se/rostning.php

De tre kategorier Länsförsäkringar är nominerad i är;

• 3A. Grafisk identitet
  • 3Ab. Grafisk identitet Hantverk (typsnitt, logotype, grafik - enstaka)
  • 5A. Smarttelefon

Prisutdelningen äger rum den 19 oktober på Rondo, Liseberg i Göteborg.

Läs mer på www.designpriset.se

Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50