Tua Holgersson ny vd för Länsförsäkringar Fondliv

Tua Holgersson har utsetts till ny vd för Länsförsäkringar Fondliv. Tua är sedan våren 2011 vd för Länsförsäkringar Gävleborg.

Tua har tidigare arbetat 20 år inom Skandia, bland annat som affärschef för Skandia Liv och hade dessförinnan ledande befattningar inom bank, liv och sak och som försäljningschef för Sverige.

- Jag är glad och stolt över att presentera Tua som vår nya vd för Länsförsäkringar Fondliv, säger Sten Dunér, vd för Länsförsäkringar AB. Tuas uppdrag är tydligt och strategiskt: Vi ska säkerställa en ledande position inom pensionsområdet, bland annat genom ett starkt erbjudande, distribution och marknadskommunikation. Tua är som klippt och skuren för att leda detta arbete.

- Jag är mycket inspirerad av att ha fått förtroendet att leda Länsförsäkringars pensionserbjudande, som blir allt viktigare för våra kunder och som är en viktig del av Länsförsäkringars totala erbjudande, säger Tua Holgersson.

Tua tillträder under hösten 2013 och efterträder Gunilla Forsmark Karlsson som har valt att lämna företaget.

Visitkort för Tua Holgersson
Född:
1964
Familj: Sambo och två barn
Bor: I Gävle
Intressen: Familjen, löpning, resor och skidåkning
Semester: Tillbringas vintertid i Åre och sommartid på Gräsö utanför Upplandskusten
Tidigare erfarenhet: Bland annat affärschef Skandia Liv, chef för Skandias rådgivningsfunktion i Sverige och försäljningschef för Skandiabanken
Nuvarande befattning: vd Länsförsäkringar Gävleborg
Aktuell: Tillträder som vd för Länsförsäkringar Fondliv under hösten 2013

Sten Dunér, vd Länsförsäkringar AB, Telefon 08-588 41115
Fanny Wallér, kommunikationsdirektör Länsförsäkringar, 070-692 77 79
Presskontakt Länsförsäkringar, 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.