Ann-Charlotte Gavelin Rydman ny ordförande för Lärarförbundet Skolledare

Lärarförbundet Skolledare har på sitt ombudsmöte valt Ann-Charlotte Gavelin Rydman till ny ordförande. Ann-Charlotte Gavelin Rydman efterträder Agneta Cederbom som varit ordförande sedan 2007.

- Det här är väldigt roligt och utmanande. Jag är mycket glad för förtroendet att få företräda Sveriges skolledare. Det finns så många viktiga frågor att arbeta med. Skolledare upplever ofta en samvetsstress, pressade mellan politikers krav, elever och lärares behov och en verklighet som inte ger det utrymme som skulle behövas, säger Ann-Charlotte Gavelin Rydman.

Ann-Charlotte Gavelin Rydman kommer från Umeå och är rektor på Dragonskolan. Hon har varit verksam skolledare i 15 år.

Lärarförbundet Skolledare företräder ca 8000 skolledare.

För mer information:
Amanda Florin, Pressekreterare,  072-237 88 82

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 232 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.