Digital anslagstavla samlar lärarnas förslag

Regeringen har idag beslutat tillsätta en Skolkommission som ska lämna förslag som syftar till höjda kunskapsresultat och ökad likvärdighet.

Lärarförbundets ordförande Johanna Jaara Åstrand kommer att ingå i Skolkommissionen och kommenterar arbetet:

– Det här är precis vad vi har efterfrågat, det ska bli väldigt spännande. Det är bra att svåra utmaningar får en seriös hantering där professionen och forskare får bidra med erfarenhet, kompetens och konstruktiva utvecklingsförslag.

– Min avsikt är att involvera lärare och skolledare i arbetet och få igång en dialog om vad som kan och måste förändras. Goda förslag tänker jag ta med mig in i kommissionens arbete.

Lärarförbundet öppnar därför inom kort upp en digital anslagstavla där lärare kan komma med synpunkter och förslag som kan bidra till en lösning på de skolfrågor som kommissionen ska arbeta med.

För mer information:
Amanda Florin, Pressekreterare,  072-237 88 82

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 233 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.