Eva-Lis Preisz omvald som förbundsordförande för Lärarförbundet

Lärarförbundet håller kongress i Lärarnas Hus i Stockholm. Idag omvaldes Eva-Lis Preisz som ordförande för Lärarförbundet. Hon valdes till ordförande 2001 och detta blir hennes tredje kongressperiod på posten. Ann-Charlotte Eriksson från Lund valdes av kongressen till förste vice ordförande i Lärarförbundet och Inger Maurin från Växjö, omvaldes som andre vice ordförande.

Läs mer om Eva-Lis Preisz: CV, pressbilder, kongresstal,kommunbesök, krönikor med mera på hennes webbsida: lararforbundet.se/evalispreisz.

Kommentarer: Eva-Lis Preisz, ordförande i Lärarförbundet, 0705-767238 Ann-Charlotte Eriksson, 1:e vice ordförande Lärarförbundet, 0704-537 547 Inger Maurin, 2:e vice ordförande Lärarförbundet, 0703-16 16 53

Upplysningar: Matilda Westerman, pressekreterare, Lärarförbundet, 08-737 69 02

Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 228 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och ymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan. Lärarförbundet är Nordens största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan.