Kommentar till Jan Björklunds tal på Skolforum - Lyssna på våra synpunkter!

Skolministern lovar att satsa 2,2 miljarder på vidareutbildning av Sveriges lärare under den kommande treårsperioden.

- Det är bra att Jan Björklund har tagit till sig av den kritik som vi länge framfört, att lärares kompetensutveckling är eftersatt och nu satsar resurser på detta. För elevernas skull är det viktigt att de satsningar som genomförs är långsiktiga, av hög kvalitet och ger effekt i hela skolsystemet, säger Eva-Lis Preisz. För ytterligare information, kontakta: Kommentarer: Eva-Lis Preisz Förbundsordförande Lärarförbundet Tel: 070-576 72 38 E-post: eva-lis.preisz@lararforbundet.se

Upplysningar: Matilda Larsson Pressekreterare Lärarförbundet Tel: 08-737 69 02 E-post: matilda.larsson@lararforbundet.se

Läs mer på www.lararforbundet.se Om Lärarförbundet Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 228 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan. Lärarförbundet är Nordens största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan.