Lärarförbundet sänder lararkanalen.se från Almedalen

Lärarförbundet förstärker sin närvaro under årets Almedalsvecka med den nya satsningen lararkanalen.se. Varje morgon och kväll måndag till fredag under Almedalsveckan sänder lararkanalen.se seminarier och studiosamtal direkt. Under veckan kommer även efterlysningskampanjen för högre löner att fortsätta.

Lararkanalen.se är ett sätt för intressenter, politiker och Lärarförbundets medlemmar att kunna ta del av Almedalen och skoldebatten live utan att behöva vara på plats. Almedalen har en uppsjö av seminarier och för den som missar ett av Lärarförbundets seminarium kan enkelt titta i efterhand på lararkanalen.se.

– Med lararkanalen.se vill vi förstärka vår närvaro och synlighet utöver de traditionella seminarierna. Vi analyserar utspel och summerar vad som händer i Almedalen i ett komprimerat format, säger Lärarförbundets kommunikationschef Kristina Stutterheim.

Under Almedalsveckan kommer Lärarförbundet att fortsätta efterlysningskampanjen för höjda lärarlöner. Under veckan efterlyser Lärarförbundet modiga politiker som vågar höja lärarlönerna med minst 10 000 kronor.

Första programmet i lararkanalen.se sänds måndagen den 4/7 klockan 8.00. Lydia Capolicchio, Pernilla Frantzich och Matilda Westerman är programledare under veckan.

För att se Lärarförbundets kommunikationschef Kristina Stutterheim ge sin syn på Lärarförbundets närvaro i Almedalen klicka här.

Vill du veta mer om lararkanalen.se och Lärarförbundets frukostseminarier under Almedalsveckan klicka här

För upplysningar:
Lärarförbundets Pressjour 08-737 69 02