Nytt avtal för landets lärare

- SKL ville ha ett långt avtal utan lönenivåer, det blev ett kort avtal med siffror. SKL ville försämra arbetstiderna, det blev oförändrade regler med en arbetsgrupp som ska ta i de problem som finns. Det blir ett utfall på lägst 10,2 procent under tre år. Detta sammantaget gör att medlarnas bud är godtagbart, säger Eva-Lis Preisz.

Det nya avtalet HÖK 07, gäller från 1 juli 2007 till 31 mars 2010. För ytterligare information, kontakta: Kommentarer: Eva-Lis Preisz Förbundsordförande Lärarförbundet Tel: 070-576 72 38 E-post: eva-lis.preisz@lararforbundet.se

Upplysningar: Matilda Westerman Pressekreterare Lärarförbundet Tel: 08-737 69 02 E-post: matilda.westerman@lararforbundet.se

Vill du veta mer om vad Lärarförbundet tycker? Se www.lararforbundet.se Om Lärarförbundet Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 228 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan. Lärarförbundet är Nordens största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan.