Pajala och Piteå två av Sveriges tio bästa skolkommuner

Lärarförbundet presenterar de 10 bästa skolkommunerna i Sverige. För övriga kommuners resultat kontakta Lärarförbundets lokalavdelningar i respektive kommun. Kontaktuppgifter finns på www.lararforbundet.se Lär mer och ta del av bilder på www.lararforbundet.se/bastaskolkommun För ytterligare information, kontakta: Anders Vanhatalo, ordförande Lärarförbundet i Pajala Tel: 070-303 55 74 E-post: anders.wanhatalo@edu.pajala.se Yvonne Sandlund, ordförande Lärarförbundet I Piteå Tel: 070-610 61 40 E-post: yvonne.sandlund@lararforbundet.se Helene Lindstrand, förbundssekreterare Lärarförbundet Tel: 08-737 69 02 E-post: helene.lindstrand@lararforbundet.se Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 225 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.