Pressinbjudan:Tioårsjubileum för Lärarförbundets rankning Bästa skolkommun

Välkommen att fira med oss den 5 oktober! Vi bjuder på ett intressant frukostseminarium och därefter prisceremoni där 2011 års Bästa skolkommun koras.

Frukostseminarium: Allt börjar med en bra lärare – men hur?

De allra flesta är överens om att skolans sjunkande resultat kan vändas av skickliga lärare i förskola och skola. Men hur gör man? Ett spännande samtal med lärare och politiker om skolans framtid. På plats finns utbildningsminister Jan Björklund, Lärarförbundets ordförande Eva-Lis Sirén, representanter från 2011 års bästa skolkommuner och hela Skolsverige.

Var? Medelhavsmuseet i Stockholm
När? onsdagen den 5 oktober kl.8.30-10. Frukost serveras från kl.8.

Anmälan? via mejl till jatack@lararforbundet.se

Bästa skolkommun
Sedan 2002 utser Lärarförbundet varje år Sveriges bästa skolkommuner. Rankningen bygger på 14 kriterier och ska inspirera kommuner att satsa på dem som skapar den goda skolan – elever, lärare och skolledare. Läs mer på lararforbundet.se/bastaskolkommun

För upplysningar och kommentarer:
Lärarförbundets presschef Claes Nyberg 070-215 4338

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 230 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.