Årets julknäcke redan slut från bageriet

Att det lackar mot jul märker man inte minst hos Leksands Knäckebröd. Det är första gången man bakat ett exklusivt julknäcke i begränsad upplaga. Och redan före första advent är julknäcke med årets smak Vört slut från bageriet.

- Det är otroligt hur snabbt allt såldes slut, säger Annika Sund marknadschef på Leksands Knäckebröd. Det här är första gången som vi tagit fram ett exklusivt julknäcke i limited edition. Vi har endast bakat ett bak och nu är det helt slut hos, det är riktigt roligt. Det som finns i din butik det är det är allt som finns. När det är slut där så är det slut.

- Vi valde en klassisk kryddning som verkligen smakar så som julen doftar, fortsätter Annika. Julknäcke Vört har bakats på vetemjöl och fullkornsråg från svenska gårdar.

Utöver vört smaksattes det nya julknäcket med pomerans, ingefära, kanel och kryddnejlika – en kryddblandning som omedelbart väcker julkänslorna till liv. Så nu gäller det att skynda till butiken för att hinna få ett paket till julbordet.

Leksands klassiska julknäcke, stora runda kakor, finns självklart kvar och bakas på samma recept som alltid och är kryddat med bl.a. anis, fänkål och koriander. Precis som glögg är det en klassiker och hör julen till. Det är ett julknäcke med hundraåriga traditioner och det kommer att finnas i alla butiker hela julen. Som alltid är paketet prytt med en vacker lingonkrans.

./.

Ett paket Julknäcke Vört - (240 g) kostar ca 20 kr
Ett paket klassiskt Julknäcke - (540 g) kostar 25 -27 kr

För ytterligare information om brödet kontakta:

Annika Sund, Marknadschef Leksands Knäckebröd
Tel, 0247-448 00 eller 0706513632, annika.sund@leksandsbrod.se

Eller Sabrina Krim, Platzer PR
Tel 08-545 292 50 sabrina.krim@rppr.se

Fakta om Leksands Knäckebröd
Råg, vatten, jäst och en gnutta salt – inget mer – det är Leksands Knäckebröd! Leksands Knäckebröd är ett familjeföretag, med bolag sedan 1929, som i sex generationer har bakat knäckebröd i byn Häradsbygden, Leksand. Ingredienserna är de samma nu som då, svensk råg, vatten, jäst och salt. Vattnet har hela tiden kommit från samma underjordiska vattenåder med rent friskt källvatten under bageriet. Och inte ett rågkorn åker mer än 34 mil. Idag har Leksands Knäckebröd cirka 24 procent av knäckebröds-marknaden och är marknadsledare på rundbröd, de traditionella stora runda brödkakorna.