• Lendify AB/

Lendify fortsätter att växa kraftigt och tar in Anders Borg som investerare och aktiv ägare i bolaget.

Report this content

Lendify, Sveriges största marknadsplats för lån, tar nu in Anders Borg som investerare och aktiv ägare i bolaget. Marknadsplatsen växer kraftigt och den totala utlåningen uppgick per den sista september 2018 till 1 372 MSEK. Antalet aktiva investerare uppgår till drygt 9 100 personer.

- Det är viktigt att det finns en effektiv konsumentkreditmarknad med rimliga villkor för låntagarna. Lendify har byggt en skalbar teknikplattform och deras affärsmodell växer hela tiden i styrka, menar Borg.

- Jag har valt att investera i Lendify för att jag tror på affärsmodellen och teamet. Jag ser framemot att stötta teamet och bolaget som aktiv ägare. Det är ett bra bolag med ordning och reda och sunda värderingar säger Anders Borg.

- Att Anders Borg med sin erfarenhet och kunskap går in som aktiv ägare hjälper oss att nå vår vision som är att effektivisera konsumentkreditmarknaden och öka kunskapsnivån om privatekonomi samtidigt som vi bygger ett stort och lönsamt bolag, menar Nicholas-Sundén- Cullberg, VD och medgrundare av Lendify.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erika Eliasson, Chief Investor Relations Officer, Lendify 070-999 1070

Lendify är en marknadsplats för lån. Marknadsplatsen är digital och kapar bort onödiga mellanhänder. Den vänder sig till låntagare med hög kreditvärdighet. Lendifys mål är att ge låntagare lägre ränta och investerare god avkastning. För mer information, se www.lendify.se. Lendify, med några av landets främsta entreprenörer som ägare och 32 anställda, har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen.