Lendify säkrar SEK 1 miljard i ny finansiering.

Lendify stärker finansieringsbasen med SEK 1 miljard och återigen är det Insight Investment som är huvudinvesteraren.

”Första finansieringsrundan med Insight Investment skedde 2019. De har visat att de förstår vår affär och är en idealisk parner för fortsatt tillväxt. Lendify fortsätter fokusera på socialt hållbara låneprodukter och leder teknikskiftet inom digitala bankprodukter. Vi leder genom att ta ansvar och det kommer vi fortsätta att göra” säger vd Nicholas Sundén-Cullberg.

We are pleased to extend our partnership with Lendify. We are continually looking for interesting opportunities in the private ABS market to generate attractive risk adjusted return that our funds and clients seek. Lendify, as a technology- based lender, is a good example of the type of partnership we seek with appropriate focus on risk, service and and positive customer outcomes with the ability to disrupt and gain market share in a growing market. We look forward to a continued and mutually beneficial relationship with Lendify” says Shaheer Guirguis, Head of Secured Finance at Insight Investment.

Lendify har en lånebok på SEK 2,5-3,0 miljarder, ca. 40 000 aktiva spar- och lån kunder samt har Sveriges nöjdaste privatlånekunder enligt SKIs senaste årliga kundnöjdhetsundersökning.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erika Eliasson, Vice VD, Lendify 070-999 1070

Erika Eliasson
Deputy CEO
ee@lendify.se
Lendify är en bankutmanare som genom data och teknik vill effektivisera lånemarknaden och förbättra ekonomin för svenska hushåll. Lendify vänder sig till svenska hushåll med god kreditvärdighet som oftast redan har lån hos någon av bankerna, men som kan och vill få bättre villkor. Lendifys mål är att ge låntagare rättvisa villkor med lägre ränta, och sparkunder god avkastning. Lendify grundades 2014, har några av landets främsta entreprenörer som ägare och har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen. För mer information, se https://lendify.se.