Lendify tar in 111,5 MSEK i nyemission

Lendify, Sveriges största marknadsplats för lån, tar in 111,5 MSEK i en nyemission.

- Vi fortsätter att genom teknik och data utmana bankerna på marknaden för konsumentlån, och intresset för Lendify växer kraftigt bland både investerare och låntagare. Vi tar nu in nytt kapital för att snabbare kunna tillgodose den ökade efterfrågan. Det ska bland annat användas till teknisk utveckling och som eget kapital i kommande obligationsemissioner. Det säger Erika Eliasson, Chief Investor Relations Officer på Lendify.

Emissionen sker till en värdering av Lendify på 650 MSEK pre-money.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erika Eliasson Chief Investor Relations Officer, Lendify 070-999 1070

Lendify är Sveriges största marknadsplats för lån. Marknadsplatsen är digital och kapar bort onödiga mellanhänder. Den vänder sig till låntagare med hög kreditvärdighet. Lendifys mål är att ge låntagare lägre ränta, och investerare god avkastning. Lendify, med några av landets främsta entreprenörer som ägare och 30 anställda, har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen.

Lendify är Sveriges största bankutmanare som genom data och teknik vill effektivisera lånemarknaden och förbättra ekonomin för svenska hushåll. Lendify erbjuder privatlån (även kallat blancolån) till kreditvärdiga privatpersoner som i många fall redan har lån hos någon av bankerna, men som kan och vill få bättre villkor. Lendifys mål är att ge låntagare rättvisa villkor med lägre ränta, och sparkunder god avkastning. Lendify grundades 2014, har en total utlåning på drygt 2 miljarder, några av landets främsta entreprenörer som ägare och har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen.För mer information om Lendify: https://lendify.se För mer information om att låna hos Lendify: https://lendify.se/lana-pengarFör mer information om att investera hos Lendify: https://lendify.se/investera