Lendify vinner utmärkelsen Sveriges nöjdaste privatlånekunder- för andra året i rad.

För andra året i rad vinner Lendify Svenskt Kvalitetsindex (SKI) utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder i kategorin privatlån.

”Genom data och teknik effektiviserar och förbättrar Lendify den svenska lånemarknaden. Nöjda kunder är grunden i allt vi gör och vi är mycket glada och tacksamma över att vinna utmärkelsen Sveriges nöjdaste privatlånekunder för andra året i rad” säger Erika Eliasson, vice VD på Lendify.

Lendify grundades 2014 och erbjuder privatlån till kreditvärdiga hushåll i Sverige. Lendify vill bidra till ett positivt privatekonomiskt beteende och erbjuder låntagare sänkt ränta i takt med att de sköter sina betalningar.

För information om undersökningen, klicka här.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erika Eliasson, vice VD, Lendify 070-999 1070

Genom data och teknik effektiviserar Lendify den svenska lånemarknaden. Lendify är ”lending first”, vi har byggt kärnan i de traditionella bankernas verksamhet och kan enkelt lägga till nya produkter och skala internationellt. Lendify vill effektivisera lånemarknaden, förbättra villkoren för sparare och låntagare och verkar för en socialt hållbar lånemarknad. Lendify har tillstånd som betalningsinstitut från Finansinspektionen. För mer information, se www.lendify.se.