CORRIGENDUM: Wikström (FP) vald till vice ordförande i Liberala Internationalen

Pressmeddelande från Folkpartiet Liberalerna

Europaparlamentariker Cecilia Wikström (FP) har utsetts till vice ordförande i Liberala Internationalen, en världsomspännande sammanslutning av liberala politiska partier, som just nu samlats till kongress i Rotterdam.

- Cecilia Wikström är en engagerad liberal politiker med ett starkt internationellt patos, säger Jan Björklund (FP).

- Jag är oerhört hedrad. Världen behöver fler liberaler och mer liberal politik för att genom frihandel och marknadsekonomi säkerställa hållbar tillväxt och välstånd. I en tid av oro behövs många som vågar stå upp och försvara liberala värden och grundläggande rättigheter. Jag vill gärna vara en av dem, säger Cecilia Wikström (FP).

- De som kämpar för demokrati, rättsstatens principer och rätten att ledas av en regering som arbetar för folkets bästa ska alltid kunna lita på oss liberaler i sin kamp. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med kollegor världen över genom Liberala Internationalen för att fortsätta att stärka den liberala rörelsen i dessa och andra frågor, säger Cecilia Wikström.

För mer information kontakta oss:

Cecilia Wikström, (FP) Europaparlamentariker

www.ceciliawikstrom.eu

Linda Aziz, pressekreterare hos Cecilia Wikström

linda.aziz@ep.europa.eu

Bakgrund:

Liberala Internationalen (LI) bildades året 1947 och representerar över hundra partier i 77 länder världen över. Folkpartiet Liberalerna var med och grundade organisationen. På kongressen i Rotterdam deltar flera hundra politiker och bland talarna märks bland annat Nederländernas premiärminister Mark Rutte och Luxemburgs premiärminister Xavier Bettel.