Haddad (FP) går vidare med utskottsinitiativ om översyn av Arbetsförmedlingen

Folkpartiet liberalernas riksdagsledamot Roger Haddad, arbetsmarknads- och integrationspolitisk talesperson, meddelar att partiet tillsammans med Alliansen vid dagens sammanträde med Arbetsmarknadsutskottet lägger ett utskottsinitiativ med förslag att riksdagen i ett tillkännagivande uppmanar regeringen att återuppta arbetet med att utreda Arbetsförmedlingen.

- Regeringen meddelade i förra veckan under en interpellationsdebatt, begärd av Folkpartiet om Arbetsförmedlingens uppdrag, att man nu avslutar den utredning som Alliansens beslutade i januari 2014. Med tanke på den tuffa kritik som finns mot myndigheten, brister i styrning, resursanvändning och effektivitet, är regeringens besked direkt anmärkningsvärd, säger Roger Haddad (FP).

- Vi vill att regeringen snarast återupptar arbetet med att genomlysa denna koloss som är i stort behov av reformer som del av statens arbetsmarknads- och integrationspolitik. Det är inget man löser med några smärre justeringar i ett regleringsbrev, regeringen måste agera, avslutar Roger Haddad (FP).

Roger Haddad (FP)
Riksdagsledamot för Västmanland