Karin Karlsbro ny miljöpolitisk talesperson för Folkpartiet

Karin Karlsbro, riksdagskandidat för Stockholms län, har av partiledningen utsetts till ny miljöpolitisk talesperson för Folkpartiet liberalerna.

– Klimatfrågorna är den största miljöutmaningen vi står inför och hur vi löser den kommer att påverka oss i generationer framöver. Men samtidigt glömmer vi liberaler inte bort kampen för den biologiska mångfalden i skog och vatten. Det behövs idag en renässans för naturvården, säger Karin Karlsbro.

– En stark och självständig liberal röst i miljöpolitiken behövs mer än någonsin i en tid där vänsterns miljöpopulism breder ut sig.

Världen behöver ekonomisk utveckling. God ekonomisk tillväxt och människors tillgång till energi måste förenas med skarpa klimat- och miljökrav, också på global nivå. Vi behöver en ny upplysningstid, med fortsatta satsningar på forskning och teknikutveckling för att alla människor världen över ska ha tillgång till välfärd, klimat- och miljömässigt hållbar energi och en bra miljö.

Karin Karlsbro är jurist och driver eget företag. Hon står på plats åtta på Folkpartiet liberalernas riksdagslista i Stockholms län och är ordförande i nätverket Gröna liberaler. Hon var mellan åren 2006 och 2013 gruppledare för Folkpartiet i miljönämnden i Stockholm.

Karin Karlsbro

070-748 80 80, karin.karlsbro@folkpartiet.se