Karin Karlsbro vald till liberal toppkandidat till EU-parlamentet

Liberalernas partiråd har idag valt Karin Karlsbro till Liberalernas toppkandidat inför valet till Europaparlamentet den 26 maj.

– Jag är glad och hedrad att få förtroendet att leda det Europavänligaste partiets valrörelse, säger Karin Karlsbro.

– Jag vill försvara den frihet som EU handlar om i grunden, att fritt få jobba, plugga, resa och handla. Allt det som gör Europasamarbetet starkt och som bygger välfärd och säkerhet gemensamt i Europa i en tid man inte ska ta det för självklart. Sen är jag personligen väldigt engagerad i klimat- och miljöfrågor, avslutar Karin Karlsbro.

Karin Karlsbro är 48 år och bosatt i Stockholm. Hon är utbildad jurist och jobbar idag som hållbarhetschef inom fastighetsbranschen och är ordförande för Gröna Liberaler. Sedan tidigare har hon varit ordförande för Liberala ungdomsförbundet, stabschef åt integrationsminister Nyamko Sabuni och kanslichef för Liberalernas riksdagskansli.

I övrigt fastslog partirådet listan med endast de givna följdändringarna då Karin Karlsbro flyttas upp på listan. Listan i sin helhet bifogas.

Liberalernas presstjänst: 070-854 90 20