Nina Larsson (FP): En S-budget utan besked

- I dagens vårbudgetmotion mörkar Magdalena Andersson med vilken politik Socialdemokraterna vill föra under nästa mandatperiod och hur alla deras löften ska gå ihop. De berättar inte heller hur deras regeringsalternativ ser ut. Strategin är uppenbar: väljarna ska få reda på så lite som möjligt och så sent som möjligt, om vad en röst på Socialdemokraterna egentligen innebär.

Detta säger Nina Larsson, partisekreterare för Folkpartiet Liberalerna, med anledning av att Socialdemokraterna idag släppte sitt alternativ till vårbudget.

- Särskilt allvarligt är det att Socialdemokraterna inte lämnar besked om vilka satsningar de vill göra på skolan under mandatperioden. Socialdemokraternas skolpolitik verkar sakna riktning, engagemang och fokus. Det allvarliga läget kräver en genomtänkt reformagenda som är fullt finansierad. En sådan har alliansen, medan Socialdemokraterna och de rödgröna saknar både pengarna och förslagen. Därför tänker jag ge min partisekreterarkollega Carin Jämtin chansen att besvara en stor fråga inför höstens valrörelse: Varför mörkar ni för svenska folket med hur er politik för nästa mandatperiod ska gå ihop? frågar Nina Larsson avslutningsvis.

Adam Alfredsson, pressekreterare (FP)
070-2986790, adam.alfredsson@folkpartiet.se