Pehrson (FP) besöker Transcom i Karlskoga

Fredagen den 8 november besöker Johan Pehrson, riksdagsledamot (FP) från Örebro län, företaget Transcom i Karlskoga. Vid besöket träffar Pehrson bland annat Bengt Öhman, Contact Center Manager. Vid mötet deltar också Lars Hultkrantz (FP), ledamot i kommunfullmäktige samt barn- och utbildningsnämnden i Karlskoga.

­– Transcom är en viktig arbetsgivare inte minst vad gäller att anställa ungdomar till ett första kvalificerat jobb. Vi behöver fler sådana företag i Sverige, säger Johan Pehrson, riksdagsledamot (FP).

– Jag ser fram emot mötet med Transcom och hoppas också på en diskussion om hur vi kan stärka Karlskoga för att värna och attrahera nya jobb, säger Pehrson.

Tid: Fredagen den 8 november, klockan 11:30
Plats: Transcom, Skrantahöjdsvägen 42 i Karlskoga

Johan Pehrson finns tillgänglig för kommentarer i anslutning till mötet.

Johan Pehrson, riksdagsledamot (FP)
johan.pehrson@riksdagen.se, 0703-43 96 14

Johan Liljeqvist, ombudsman Folkpartiet Örebro
johan.liljeqvist@folkpartiet.se, 0707-16 30 00

Information:
Transcom Sverige grundades 1995 i Karlskoga av Kinnevik-koncernen för att tillhandahålla kundservice till Comviq och Tele2:s mobilkunder, samt kredittjänster till företagen inom Kinnevik. Idag finns Transcom representerade på fem orter i Sverige med en total kapacitet på över 1800 arbetsplatser.