Pehrson och Bjelle (FP) besöker Kommuninvest

Fredagen den 18 oktober besöker Johan Pehrson (FP), riksdagsledamot från Örebro län, företaget Kommuninvest. Deltar vid besöket gör också Britta Bjelle, fullmäktigeledamot (FP) i Örebro kommun. Vid besöket hos företagets huvudkontor i Örebro träffar de bland annat Kommuninvests VD Tomas Werngren.

– Kommuninvest är en viktig aktör gällande Sveriges kommuners finansering. Detta innebär att de också spelar en viktig roll i vårt svenska välfärdsystem. Kommuninvest som företag är inte bara en viktig nationell verksamhet, det är också ett företag som det är viktigt att vi får behålla i Örebro, säger Pehrson.

Kommuninvest arbetar med kommunal finansförvaltning och är en nyckelspelare gällande finansieringen av de svenska lokala och regionala sektorernas utveckling och investeringar.

– I dagens stormiga ekonomiska tillvaro är sunda och stabila finanser i våra kommuner en förutsättning för trygghet, därför ska det bli väldigt spännande att träffa Kommuninvest, säger Johan Pehrson.

Tid:
Fredagen den 18 oktober, klockan 10:00.
Plats: Fenixhuset, Drottninggatan 2, Örebro.

Johan Liljeqvist, ombudsman Folkpartiet Örebro