Pressinbjudan: Hans Backman (FP) deltar i Gå för företagsamheten

I morgon, fredag, deltar Hans Backman (FP), riksdagsledamot i Svenskt Näringslivs kampanj ”Gå för företagssamheten!”. Syftet är att företagare och politiker ska få möjlighet att diskutera företagandets villkor.

– Det är ett bra initiativ, där jag som politiker får förslag på vad som behöver göras, och samtidigt möjlighet att berätta om vad vi i Folkpartiet vill, säger Hans Backman (FP).

– Det jag denna gång är nyfiken på är hur vi kan underlätta företagande för personer som nyligen invandrat. Genom att se över företagspolitiken, för dem som inte kan språket eller vet hur saker och ting är organiserat här i Sverige, underlättar vi för alla.

– En fråga som tidigare tagits upp är sjuklöneansvaret. Jag tycker det är dags att slopa arbetsgivarnas skyldighet att betala för anställda som är förkylda eller har skadat sig på semestern. Det finns bättre sätt att få arbetsgivarna att förebygga arbetsskador och ge bra rehabilitering. Om Folkpartiets tankar kring detta, ska jag naturligtvis också passa på att berätta om, säger Hans Backman (FP).

Tid: fredag 3 maj, kl. 10.30
Plats: Best Western Hotel SöderH, Montörsbacken 4 i Söderhamn

Promenaden tar cirka en timme och avslutas där den började.

Hans Backman, riksdagsledamot (FP)
070-224 35 40, hans.backman@riksdagen.se

Sofia Karlsson, politisk sekreterare