Robert Andersson (FP) från Karlstad invald i FP:s skolpolitiska arbetsgrupp

Robert Andersson från Karlstad är invald i Folkpartiets skolpolitiska arbetsgrupp ”Kunskap för konkurrenskraft”. Arbetsgruppen är en undergrupp till Folkpartiets Globaliseringskommission och ska utveckla partiets politik inför valet 2018. Robert Andersson är ledamot för Folkpartiet i Karlstads kommunfullmäktige och ledamot i Karlstads- Hammarö gymnasienämnd.

Arbetsgruppen leds av Christer Nylander, vice ordförande i riksdagens utbildningsutskott och Folkpartiets skolpolitiska talesperson, som ordförande och Per Thullberg, tidigare generaldirektör för Skolverket, som vice ordförande.

– För att en bra och kvalitativ skolgång ligger till grund för en individs möjlighet till ett bra liv. Det är genom en bra skolgång som möjligheter till klassresor görs. Det ligger oerhört mycket i att klassresan börjar i klassrummet, säger Robert Andersson.

– Jag tror att jag kan bidra med att formulera svar på de utmaningar som glesbygdslän som Värmland har. Utbildningsfrågan ser inte alltid likadan ut i hela Sverige. Att se till att helhetsperspektivet finns med i bilden kommer vara en prioriterad fråga för mig, avslutar Andersson.

Robert Andersson (FP)