LIFEASSAYS: Avtal med Distrivet - Troy om distribution av LifeAssays® veterinärprodukter

For Immediate Release

January 4, 2012

IDEON, Lund - LifeAssays® har idag skrivit på en överenskommelse med det spanska företaget Distrivet-Troy att distribuera LifeAssays® veterinärsystem i Spanien. Distrivet-Troy är en veterinärdistributör med nationell täckning via egna kontor och en webbaserad butik. Företaget har via strategiska företagsköp vuxit till Spaniens ledande distributionsföretag för veterinärprodukter.

”Vi är övertygade att vi i Distrivet-Troy har hittat den starka partner vi sökt efter för att utveckla den spanska marknaden för vårt system. Vi kommer nu att tillsammans med dem lansera hund CRP under första kvartalet i år samt förbereda marknaden för kommande produkter ” säger VD Anders Ingvarsson.

NGM-noterade LifeAssays® ABs affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på den patenterade teknologiplattformen MagnetoImmunoAssay. Företaget har utvecklat tester för diagnostiska applikationer inom veterinär- och humanmedicin

För ytterligare information kontakta VD för LifeAssays AB, Anders Ingvarsson på telefon 046-286 54 00 eller email: info@lifeassays.com