Lime Technologies AB skjuter upp årsstämman

Lime Technologies AB (publ):s (”Lime”) styrelse har beslutat att skjuta upp bolagets årsstämma till den 29 juni 2020. Lime kommer att kalla till årsstämman senast fyra veckor före det nya datumet.

Styrelsen i Lime har idag, till följd av den osäkerhet i omvärlden som spridningen av det nya coronaviruset Covid-19 har orsakat, fattat beslut om att senarelägga årsstämman. Stämman var ursprungligen planerad att hållas tisdagen den 28 april 2020.

Det tidigare kommunicerade styrelsebeslutet att föreslå en utdelning om 1,50 kronor per aktie är tillsvidare oförändrat. Limes styrelse utvärderar dock situationen löpande, varpå förslaget till utdelning kan komma att ändras innan årsstämman.

Stämman kommer att hållas i Stockholm den 29 juni 2020, kl. 15.00. Detta pressmeddelande utgör inte en kallelse till årsstämman. Lime skickar ut en kallelse senast fyra veckor före det nya datumet för stämman.

Erik Syrén, CEO / +46 707-38 50 72 / erik.syren@lime.tech
Magnus Hansson, CFO / +46 708-55 55 40 / magnus.hansson@lime.tech
Lars Andersson, Head of Investor Relations /+46 704 33 53 83/ lars.andersson@lime.tech

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 mars 2020 kl. 18.00 CEST.

Lime hjälper företag från hela Norden att bli bättre på kundvård. Bolaget utvecklar och säljer digitala produkter för ”Customer Relationship Management” - utveckling och hantering av kundrelationer. Lime grundades 1990 och har 250 anställda på kontoren i Lund, Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Bland kunderna finns allt från små enmansföretag till stora organisationer. www.lime-technologies.se

Om oss

På Lime älskar vi CRM! Ända sedan början av 1990-talet har vi hjälpt företag att nå bättre resultat genom användarvänliga CRM-system. Idag är vi över 200 medarbetare och är en av de största CRM-leverantörerna i Norden. Vi är riktiga CRM-experter och har kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Under åren har vi hunnit leverera CRM-lösningar till över 6 000 företag. Vi gör allt själva - utveckling, sälj, implementation och support – för systemen Lime CRM och Lime Go. Med våra system och vårt engagemang hjälper vi ditt företag att bli kundmagnet!