Kvartalsrapport for LINK Mobility Group Q4 2021

Report this content

LINK Mobility (LINK) rapporterar idag en stark intäktstillväxt på 25% till 1 297 miljoner NOK under fjärde kvartalet för 2021. LINK fortsätter också att uppleva en ökad efterfrågan på CPaaS-lösningar och utför obevekligt sin go-to-market (GTM) strategi, vilken inkluderar utrullning av plattformar för self-sign-up (SSU) och ytterligare tillväxt av partnernätverk.

Den amerikanska expansionen i juni 2021 öppnade upp en stor ny marknad för LINK.

Genom förvärvet av det italienska chatbotföretaget Xenioo har LINK säkrat en attraktiv lösning för merförsäljning gentemot befintliga kunder och upplever särskilt stort intresse från allmännyttan i USA.

LINK tilldelades "Bästa RCS-leverantör" av Juniper Research i februari 2022. LINK arbetar för närvarande med flera globala varumärken som använder RCS för både marknadsföring och transaktionsmeddelanden.

“Vi är glada att kunna rapportera en all-time high för bruttovinst och EBITDA-siffror. Under föregående år växte LINK avsevärt, gjorde sex förvärv och expanderade till USA. Den växande kundbasen och den ökade geografiska räckvidden positionerar LINK idealiskt för S-kurva-adoption av CPaaS-lösningar”, säger Guillaume Van Gaver, VD för LINK.

För att läsa hela LINK Mobilitys Q4-rapport för 2021, klicka här.

Frida Finnström

Managing Director

LINK Mobility Sverige

frida.finnstrom@linkmobility.com

Om LINK Mobility

LINK Mobility är Europas ledande och snabbast växande leverantör av mobilkommunikation och mobiltjänster för företag. Vi tror starkt på att utveckla samspelet mellan företag och konsumenter genom engagerande kundkommunikation.