Triggy väljer LINK Mobility som partner för SMS-trafik

Report this content

Triggy är ett innovativt techbolag som skapar användarvänliga och engagerande produkter designade för att möta behoven hos nästa generations fans och bettare. De har valt att integrera våra SMS-lösningar i deras plattform för att bredda utbudet av kommunikationskanaler och komplettera deras omnichannel-erbjudande.

Triggy grundades 2017 med visionen att sammankoppla sportdata, live odds och user insights för att öka kundengagemang, nyförvärv och livstidsvärde. Triggy vill engagera sportfantaster med personifierade meddelanden genom produkter så som Live-score-appar och widgets.

Triggy har sedan tidigare flera olika kommunikationslösningar integrerat i deras plattform och vill nu bredda utbudet med SMS. Målet är att erbjuda en fullskalig plattform till sina kunder med en omnichannel-lösning för att nå ut och engagera slutkunderna i de kanaler dem själva föredrar.

Deras plattform baseras på machine learning och AI för att driva innovation genom användarvänliga och engagerande produkter som är utformade för att möta behoven hos nästa generations fans och spelare. Plattformen samlar in, analyserar och distribuerar relevant sportdata till användarna i exakt rätt ögonblick, och det är där LINK Mobilitys SMS-lösning kommer in.

- Vi är oerhört glada och tacksamma att få möjligheten att erbjuda våra företagskunder SMS-tjänster från LINK Mobility. Med detta samarbete kan vi distribuera engagerande meddelanden i alla kanaler och få ett mer komplett erbjudande. Tillsammans med Triggys innovativa produkter kommer SMS-tjänsten från Link Mobility öka konverteringsgrad och engagemang, säger Martina Åkerlund, CEO på Triggy AB.

Med deras produkter kan spelarna enkelt följa lag eller events och få notifikationer direkt i mobilen med aktuella odds. Triggy jobbar med flera olika kommunikationskanaler för att dra in trafik till appar, hemsidor och på så sätt göra kundresan ännu smidigare.

Om Triggy

Triggy är ett svenskt företag som erbjuder innovativa, datadrivna produkter inom sportspelbranschen. Huvudkontoret är beläget i Stockholm och de har kunder i Europa, Asien och Latinamerika.

Frida Finnström

Managing Director

LINK Mobility Sverige

frida.finnstrom@linkmobility.com

Om LINK Mobility

LINK Mobility är Europas ledande och snabbast växande leverantör av mobilkommunikation och mobiltjänster för företag. Vi tror starkt på att utveckla samspelet mellan företag och konsumenter genom engagerande kundkommunikation.

Taggar: