BioStock: Lipums grundare vill förbättra patienternas livskvalitet

Idag är Umeåbolaget Lipum på stadig kurs mot kliniska studier med sin kandidat för behandling av juvenil idiopatisk artrit. I slutet av förra året kunde man meddela att bolagets cellinje var färdigutvecklad och stod redo för nästa steg. När Lipum nu står på tröskeln till nästa fas i sin utveckling har BioStock tagit tillfället i akt att tala med en av Lipums grundare, professor Olle Hernell, om bolagets utveckling, kandidatens potential och vad som väntar härnäst.

Läs hela intervjun med Olle Hernell på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

Om oss

Lipum strävar efter en förbättrad livskvalitet för de miljoner människor, inklusive barn, som lider av kroniska inflammatoriska sjukdomar. På grund av smärta, oförmåga och andra handikapp måste många av dem, i förtid, lämna ett tidigare normalt arbetsliv. Lipums avsikt är att öka livskvalitén för de drabbade samt minska de stora hälso- och samhällskostnaderna.

BioStock: Lipums grundare vill förbättra patienternas livskvalitet