Lipums kapitalrunda avslutas

Report this content

I morgon, söndag, stänger Lipum sin nyemisson om 25 miljoner kronor utöver stödet från Horizon2020 på 23 miljoner kronor.

Det handlar om en kapitalresning på 25 Mkr som tillsammans med stöd från Horizon 2020 på 23 Mkr kommer att finansiera prekliniskt arbete samt utveckling av produktionsmetod fram till start av toxikologiska studier under nästa år.

Läs hela artikeln från Biostock här: https://lnkd.in/eCNuDM8 Se BioStocks intervju med Einar Pontén där han berättar om planerna kring börsnotering 2020 samt om de riskkapitalbolag som visat intresse för större investeringar i bolaget.

Dr Einar Pontén
+46 (0)70-578 34 95
einar.ponten@lipum.se
Lipums strävar efter en förbättrad livskvalitet för de miljoner människor, inklusive barn, som lider av kroniska inflammatoriska sjukdomar. På grund av smärta, oförmåga och andra handikapp måste många av dem, i förtid, lämna ett tidigare normalt arbetsliv. Lipums avsikt är att öka livskvalitén för de drabbade samt minska de stora hälso- och samhällskostnaderna.

Taggar: