Vinprovning med Gustave Lorentz när Lisebergs Wärdshus möter våren med Alsace

Report this content

Liseberg har ett stort och brett utbud av restauranger med mat av hög kvalitet. En av dem är Lisebergs Wärdshus, som ligger framför Stora scenen, vid Spegeldammen. Under 2013 kommer restaurangen att anordna en rad olika gästaktiviteter.

Nu har Lisebergs Wärdshus nöjet att bjuda in media till vinmakarmiddag och vinprovning med producenten Gustave Lorentz från Alsace, torsdagen den 25 april klockan 18.00.

Gustave Lorentz är en av de största familjeägda vinproducenterna i Alsace i Frankrike. Vineriet som ligger i byn Bergheim är känt för sina kvalitetsviner och man skördar alla druvor för hand. Från och med skörden 2012 är alla egna vingårdar ekologiskt certifierade. Menyn på Lisebergs Wärdshus är specialkomponerad för kvällen och vinerna presenteras av en representant från Gustave Lorentz.

– På det här sättet bryr vi oss lite extra om våra gäster, gamla som nya. Med vinmakarmiddagen och andra kommande gästaktiviteter vill vi också visa vad vi står för som restaurang och att Lisebergs Wärdshus är ett alternativ för den som vill äta riktigt bra – även när parken är stängd för övrigt, säger restaurangchef Helena Stenborg.

Vad: Vinprovarmiddag/vinprovning med specialkomponerad trerätters middag tillsammans med en representant för vinhuset Gustave Lorentz
Var:
Lisebergs Wärdshus
När: Torsdagen den 25 april klockan 18.00-21.00
Kostnad: 595 kronor

För anmälan och mer information, kontakta
Helena Stenborg, restaurangchef Lisebergs Wärdshus, tfn 0705-65 65 66, helena.stenborg@liseberg.se
Malin Lundström, marknadschef Lisebergs Restaurant AB, tfn 0733-64 66 66, malin.lundstrom@liseberg.se

Lisebergs Wärdshus, ligger framför Stora scenen, vid Spegeldammen. Här tillagar man med varsam hand årstidens finaste råvaror och i största möjliga mån med ekologiskt och närproducerat som bas. Läs mer om Lisebergs Wärdshus och Lisebergs övriga restauranger på www.liseberg.se/restauranger

Lisebergs Wärdshus är en av Lisebergs äldsta byggnader och på 1800-talet hem för de tre systrarna Nonnen, som bland annat startade Göteborgs första rit- och målarskola. Till jubileumsutställningen 1923 byggdes huset om till värdshus.

Taggar: