Ändrat antal röster i Loomis AB (publ)

Under mars månad har antalet röster i Loomis AB (publ) förändrats till följd av omvandling av samtliga 3 428 520 A-aktier till sammanlagt 3 428 520 B-aktier, vilket innebär att det inte finns några utgivna A-aktier i bolaget. Omvandlingen har skett med stöd av den möjlighet för A-aktieägare att begära omvandling av A-aktier till B-aktier som infördes i bolagsordningen vid extra bolagsstämman i bolaget den 5 september 2018. Antalet B-aktier har därmed ökat med 3 428 520 aktier och antalet A-aktier minskat med lika många aktier. Antalet röster har minskat med 30 856 680.

Per den 29 mars 2019 uppgår således det totala antalet aktier och röster i bolaget till 75 279 829.

29 mars 2019

IR-chef

Mobil: +1 281 795 8580
E-post: anders.haker@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra aktörer. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 25 000 personer och omsatte 2018 19,2 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.

Denna information är sådan information som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 mars 2019 kl. 08.00.