Loomis ingår låneavtal om 600 miljoner kronor med Nordiska investeringsbanken

Loomis AB har ingått ett låneavtal om 600 miljoner kronor med Nordiska investeringsbanken. Lånet har en löptid om åtta år med linjär amortering som inleds fyra år efter utbetalning. Loomis kommer att använda lånebeloppet till att finansiera investeringar, under perioden till och med 2025, som bidrar till bolagets pågående digitala transformation, inklusive till exempel investeringar i IT-infrastruktur och för att ytterligare förbättra Loomis kunderbjudande.

Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på bolagets webbplats, www.loomis.com

7 september 2022

Kristian Ackeby
Ekonomi- och finansdirektör

Epost: kristian.ackeby@loomis.com

Jenny Boström
Ansvarig för investerarrelationer

Epost: jenny.bostrom@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för betalningar samt distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, detaljhandlare och andra aktörer. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2021 cirka 19,7 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.