Valberedning utsedd inför Loomis årsstämma 2019

Följande representanter för Loomis AB:s aktieägare kommer vara ledamöter i valberedningen inför årsstämman 2019:

-    Jan Svensson, Investment AB Latour, ordförande i valberedningen
-    Mikael Ekdahl, Melker Schörling AB
-    Johan Strandberg, SEB Fonder
-    Marianne Nilsson, Swedbank Robur Fonder
-    Henrik Didner, Didner & Gerge Fonder

Bolagets styrelseordförande, Alf Göransson, ska sammankalla valberedningen till dess första sammanträde och även adjungeras till valberedningen.

Valberedningen kommer att arbeta fram förslag till årsstämman 2019 avseende stämmoordförande, styrelse, styrelseordförande, revisor, styrelsearvode med uppdelning mellan ordföranden och övriga ledamöter samt ersättning för utskottsarbete, arvode för bolagets revisor samt eventuella förändringar av instruktionerna för valberedningen.

Årsstämman kommer att äga rum den 8 maj 2019 kl. 15:00 i Stockholm.

Aktieägare som önskar lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till carina.cederblad@loomis.com.

24 oktober 2018

Alf Göransson
Styrelseordförande

Kontakt: 08-522 920 53
carina.cederblad@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring  och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2017 17,2 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.