Cleantech Invest portföljbolag Enersize avtalar om installation i Scanias Södertäljefabrik

Enersize har avtalat med Scania om installation av bolagets system för mätning och analys av industriella tryckluftssystem i Scanias Södertäljefabrik.

Enersize har med detta avtal tecknat sju nya avtal avseende Enersize system för tryckluftsmätning samt analys och optimering sedan årsskiftet. Av dessa sju avtal har sex slutits i Kina.

Cleantech Invest VD Alexander Lidgren kommenterar:

”Installationer i större fabriker på europeisk mark är viktigt för Enersize och att sjösätta den nya mjukvaran i skarpt läge hos en referenskund som Scania är den bästa möjliga starten på europeisk marknadsbearbetning.”

Cleantech Invest äger 37.7% av Enersize.

För full press release, se Enersize hemsida: http://enersize.com/nyheter/