Loudspring undertecknade kreditavtal med Nordea

Loudspring har undertecknat avtal med Nordea om förhöjd gräns för skuldinstrument från 1,0MEUR till 2,5MEUR. Skuldinstrumenten består av en kreditlimit och ett långfristigt lån. Loudspring har ännu inte utnyttjat något av Nordeas skuldinstrument men planerar att använda lånet för att stöda värdeskapandet i utvalda kärninnehav.

Lassi Noponen, VD, Loudspring: “Våra kärninnehav har mognat och vårt förtroende för företagens fundament och framtida utsikter har förstärkts från tidigare. De tills vidare oanvända skuldinstrumenten möjliggör strategiskt och preciserat finansiellt stöd som i sin tur möjliggör en snabbare värdetillväxt för våra portföljbolag. ”

För mer information:

Timo Linnainmaa, CFO Loudspring Abp. Tel. +358 50 581 0583, timo.linnainmaa@loudspring.earth

Loudspring i korthet.

Loudspring är en företagsgrupp som fokuserar på att spara naturresurser, med kontor i Norden och Kalifornien. Företagen är aktiva på globala marknader inom fem sektorer: energi, byggnader, mode och tillverkningsindustrin. Loudsprings ledning består av bolagsbyggare som har kombinerat positiv milhöpåverkan med företagande i mer än ett årtionde.

Företagsgruppen är noterad är noterad på First North Finland med ticker LOUD and First North Stockholm med ticker LOUDS.