Nocarts 35 MW avfall-till-energi anläggningskontrakt i Kenya bekräftat

Nocarts 35 MW avfall-till-energi anläggningskontrakt har fått bekräftelse i Kenya.

Nocart har redan tidigare ingått kontrakt för produktionen av en avfall-till-energi anläggning men projektet har väntat på slutförandet av köparens licensprocesser och PPA - avtalsprocess.

Anläggningens försäljningspris är 62 MEUR. Nocart kommer även att vara involverad i projektet som en delägare (35%) av det grundade IPP (Independent Power Producer) kraftverks-företaget. IPP-företaget har ett 20-årigt kontrakt för försäljningen av elektricitet till Kenyas statliga elnät.

För att läsa mer om nyheten kan du följa denna länk till Nocarts pressmeddelande.

Contact information:

Joshua Burguete-Kirkman, Communications Director of Loudspring Plc. Tel. +46 70968 5584, joshua.kirkman@loudspring.earth

Loudspring i korthet.

Loudspring är en företagsgrupp som fokuserar på att spara naturresurser, med kontor i Norden och Kalifornien. Företagen är aktiva på globala marknader inom fem sektorer: energi, byggnader, mode och tillverkningsindustrin. Loudsprings ledning består av bolagsbyggare som har kombinerat positiv milhöpåverkan med företagande i mer än ett årtionde.

Företagsgruppen är noterad är noterad på First North Finland med ticker LOUD and First North Stockholm med ticker LOUDS.