Lennart Bodén ny presschef på LRF

17 augusti 2011.

Lennart Bodén är ny presschef på Lantbrukarnas Riksförbund, LRF. Han kommer närmast från Miljödepartementet där han var pressekreterare hos miljöminister Andreas Carlgren.

Under perioden 2001-2009 var Lennart Bodén pressekreterare på Energimyndigheten. Han har även jobbat i Arbetsmarknadsdepartementet och tidigare Miljö- och Naturresursdepartementet, samt vid Centerpartiets riksdagskansli.

Lennart Bodén är 52 år, ursprungligen från Härnösand, med sedan 25 år bosatt i Stockholm. Han började sin yrkesbana som sportjournalist och har även arbetat som nyhetsjournalist och ledarskribent. .

– Ett utmanande jobb i en organisation som är helt central för de gröna näringarna och utvecklingen av hela Sverige. Dessutom är LRF nu inne i en mycket spännande förnyelsefas som det blir mycket intressant att medverka i, säger Lennart Bodén.

Lennart Bodén har tillträtt sin tjänst.

, kontakta LRFs presstjänst 08-787 57 77.

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 14 år i rad och vid årsskiftet hade LRF 170 631 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. Nästan alla lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen, är medlemmar i LRF. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.