Mackmyra höjer volymen med hjortron, gin och Mando Diao!

Mackmyra och Mando Diao intar scenen tillsammans och skapar en unik ginupplevelse – en ekfatslagrad hjortrongin med fruktiga toner av hjortron, enbär och aromatisk friskhet gör Rabadam Gin till en smakupplevelse som balanserar härlig syra och kompletterande smaker av citrus och kryddor på ett inbjudande sätt.

Lagrad på hjortron och rock 'n' roll

Med svenska råvaror, hjortronvinsmättade fat och genom att skruva upp volymen på Mando Diaos senaste album, i en gruva 50 meter under jorden skapades Rabadam Gin – ett samarbete och en intensiv fusion av svensk kultur och passionerat hantverk. Utgåvan är redo att förtäras som den är eller användas som bas i exklusiva cocktails.

Mackmyra + Mando Diao

"Mackmyra har varit våra vänner under ganska lång tid nu. Trots att vi verkar inom helt olika områden förenas vi genom passionen för det vi gör och vår strävan efter att ge människor en upplevelse utan dess like," uttrycker Björn Dixgård från Mando Diao.

”Vi är stolta över att presentera Rabadam Gin för världen och bjuder in till mötet mellan svensk rock 'n' roll och innovativ sprittillverkning. Låt oss tillsammans höja volymen till ”elva”, säger Patrick Björsjö, tf VD

Mackmyra Rabadam Gin lanseras via Systembolagets beställningssortiment kl.10.00 den 17 oktober.

Rabadam Gin
Säljstart: 2023-10-17
Artikelnr: 58905
Alkoholhalt: 43 %
Volym: 50 cl
Pris: 399:-

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
David Johansson, Marketing lead
e-post: david.johansson@mackmyra.se, telefon:
0705 – 63 84 37

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin. Välkommen till Mackmyra.

Mackmyra lanserar fatlagrad gin tillsammans med Mando Diao!

Citat

Björn Dixgård, Mando Diao