Mackmyra lanserar ny design och tydligare core range

Mackmyra Svensk Whisky uppdaterar designen för sina flaggskeppsprodukter Svensk Ek och Svensk Rök. Det nya utseendet blir mer minimalistiskt och tillgängligt samtidigt som det återspeglar företagets engagemang för hög kvalitet och innovation. Först ut är prisbelönta Svensk Rök som nu både blir vackrare och större, en modern klassiker som gör sig bra i vilken whiskysamling som helst helt enkelt.

Svensk Rök är whiskyn som kommunicerar Mackmyras rökiga recept som är hantverksmässigt mältat, rökt och destillerat. Med lokalt bruten torv och några kvistar enris skapas en unik smakprofil för whiskyn som har vunnit hjärtan världen över tack vare sina utmärkande toner av lägereld, vanilj och citrus. Flaskan och giftboxen får en ny fräsch design och storleken ökar i volym från 50 cl till 70 cl. Utöver designuppdateringen byter också Mackmyra glasleverantör som ett naturligt steg i hållbarhetsarbetet. Den nya flaskan behåller premiumkänsla men väger 20% mindre än sin föregångare och produceras till hälften av återvunnet glas i Limmared, Sverige av Ardagh.

- Mackmyra är glada över att kunna erbjuda Svensk Rök i en mer hållbar flaska samtidigt som vi lanserar vår nya design. Svensk Rök och Svensk Ek är våra flaggskepp och står för Mackmyras husprofil, det är på tiden att de får den uppmärksamhet de förtjänar.

Johan Larsson, VD Mackmyra Svensk Whisky

Svensk Rök finns i Systembolagets fasta sortiment och den nya designen står på hyllorna sedan den 1 mars.
Svensk Ek finns även den i Systembolagets fasta sortiment och den nya designen ersätter nuvarande successivt under våren.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Patrick Björsjö, Head of marketing & customer experience, +46 705 70 12 72, patrick.bjorsjo@mackmyra.se

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även ekologisk gin. Välkommen till Mackmyra.

Citat

Johan Larsson, VD Mackmyra Svensk Whisky