Mackmyra lanserar webbshop med AI whisky som första produkt

Whiskytillverkaren Mackmyra lanserar en webbshop för internationella kunder i främst Europa. I webbshopen finns även nu möjligheten att förbeställa världens första whisky skapad av artificiell intelligens (AI). AI whiskyn är skapad av Mackmyra tillsammans med det finska tech-bolaget Fourkind och Microsoft och första batchen levereras till hösten.

Mackmyra firar 20 år som whiskytillverkare och i samband med det lanserar de som första svenska sprittillverkare en webbshop där både företagets whisky, gin och personliga fat finns till försäljning. Världens första whisky skapad av AI kan nu även förbokas i shoppen.

– Vi har under flera år pratat om att sätta upp en webbshop där hela vårt sortiment kan finnas för försäljning till kunder främst i Europa. Nu när vi släpper världens första AI-whisky i en begränsad upplaga blev det perfekt timing att just börja för-sälja den i vår egen webbshop, säger Magnus Dandanell, VD och grundare Mackmyra.

Mackmyra har sedan fem år tillbaka ett helägt dotterbolag med inritning på försäljning i Tyskland och öppnade under hösten även upp i UK därifrån även webbshopen styrs.

Mackmyras webbshop finns på adressen mackmyra.co.uk, och leverans finns möjlig till ett 50 tal länder. På grund av svensk lagstiftning är det dock inte möjligt att beställa med leverans till Sverige. Svenska kunder som önskar köpa en flaska AI whisky rekommenderas istället att signa upp sig på ai-whisky.com där information om ett hemligt beställningsnummer på Systembolaget kommer att delas innan säljstart.

För mer information, vänligen kontakta:
Lisa Collins, Marknadschef, lisa@mackmyra.se, 070-291 55 57

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, ekologiskt gin, spännande spritupplevelser och möjligheten att skapa sin egen whisky eller fatlagrad gin genom ett eget personligt 30-litersfat. Välkommen till Mackmyra Whisky.