Mackmyra noteras på First North 16 december

Mackmyra Svensk Whisky AB har fått godkännande för upptagande till handel på NASDAQ OMX First North. Första handelsdag blir 16 december 2011.

Första dag för handel i Mackmyra Svensk Whisky på First North är fastställd till 16 december 2011. Mackmyras aktie kommer att handlas under kortnamnet MACK och med ISIN-kod SE0000731747.

– Det här är en ny spännande milstolpe för Mackmyra och visar åter att vi följer våra utstakade planer. Efter nyemissionen kommer vi ha runt 4 000 aktieägare och för att ge dem en bra service behöver vi finnas på en bra marknadsplats som First North är, säger Magnus Dandanell, vd och grundare av Mackmyra Svensk Whisky AB.

Certified Adviser åt bolaget är Erik Penser Bankaktiebolag, som även är finansiell rådgivare i samband med listningen på First North.

– Som bolagets Certified Adviser ser vi fram mot att följa Mackmyras framtida utveckling efter noteringen på First North. Vi bedömer att Mackmyra, som Sveriges första maltwhisky- tillverkare, utgör ett intressant tillskott på den svenska aktiemarknaden, säger Fredrik Ljung CA-ansvarig på Erik Penser Bankaktiebolag.

Magnus Dandanell, vd, 08-55 60 25 80, magnus@mackmyra.se
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars@mackmyra.se

Bilder hittar du på www.mackmyra.se/press