Mackmyra Svensk Whisky lanserar premiumwhisky i PET-flaska

Mackmyra Svensk Whisky tar ett stort steg mot en mer hållbar framtid genom att låta sin storsäljare Mack by Mackmyra transformeras till en PET-flaska. Genom att erbjuda högkvalitativ svensk hantverkssprit till en lägre prispunkt i en miljövänligare förpackning, strävar företaget efter att göra sina produkter tillgängliga för en bredare publik utan att kompromissa med vare sig kvalitet eller hållbarhet.

Mack är en av Mackmyras mest uppskattade produkter då den lämpar sig väl att serveras både i sin enkelhet men även som bas i exklusivare drinkar. Ett resultat av att låta Mackmyras karaktäristiskt fruktiga destillatet mogna på ex-bourbonfat, vilket ger en len whisky med dominerande toner av citrus, vanilj och päron. Den lägre prispunkten i kombination med dess hållbara förpackning är ytterligare ett incitament för konsumenterna att välja Mack.

Mackmyra Svensk Whisky fortsätter att driva utvecklingen inom branschen och den nya PET-flaskan är ytterligare ett resultat sprunget ur det förhållningssätt företaget haft sedan starten 1999, där nyfikenhet, hållbarhet och innovation varit grundpelarna. När ”Mack” övergår till PET-flaska erbjuds en kombination av lättvikt, hållbarhet och lägre pris samtidigt som whiskyns ursprungliga kvalitet och smak förblir opåverkad.

" Vi är glada över att kunna erbjuda våra kunder en svensk premiumwhisky buteljerad i en hållbar lösning. Att Mack relanseras som PET-flaska är ytterligare ett steg i rätt riktning. Samtidigt når vi en lägre prispunkt, blir riktigt konkurrenskraftiga och kan ta fler marknadsandelar i det segment där den mesta av konsumtionen sker,” säger VD Patrick Björsjö

Relanseringen av Mack som PET-flaska finns tillgänglig på Systembolaget från och med den 4 mars 2024 och är en del av Mackmyras bredare hållbarhetsstrategi. Flaskan är testad och godkänd för att klara hårt ställda krav för sprit. Så sent som för bara några år sedan utsågs Mackmyras gravitationsdestilleri till världens mest hållbara destilleri och genom att kontinuerligt driva innovation och hållbarhet strävar företaget efter att vara en föregångare inom branschen och inspirera andra till liknande initiativ.

Mack relanseras på Systembolaget den 4 mars.

Mackmyra Mack
Säljstart: 2024-03-04
Artikelnr: 85591-22
Alkoholhalt: 40 %
Volym: 500 ml
Pris: 299:-

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
David Johansson, Marketing lead
e-post: david.johansson@mackmyra.se, telefon: +46(0)

Patrick Björsjö, VD
e-post: patrick.bjorsjo@mackmyra.se, telefon: +46(0)70 – 570 12 72

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin. Välkommen till Mackmyra.

Snabbfakta

Citat