Nordens största sprithus väljer Mackmyra för den finska marknaden

Altia Finland, som är norra Europas största sprithus, kommer att sälja och distribuera Mackmyras whisky i Finland

Mackmyra Svensk Whisky samarbetar från och med februari 2012 med Altia Finland som är Nordens största vin- och sprithus. Altia Finland kommer att sälja och distribuera Mackmyras whisky i Finland.

– Altia Finland har en stor förståelse för hantverket som är en grundbult i vår whisky, dessutom har de kunder som uppskattar kvalitetsprodukter och ett brett distributionsnätverk i hela Finland. De egenskaperna tillsammans med Altias breda kunskaper om varumärkesbyggande och marknadsinsikt gör att vi är mycket glada att få samarbeta med dem, säger Mikael Mossvall, försäljningschef på Mackmyra.

-– Mackmyra har ett unikt koncept och fantastiska produkter. Därför är Altia Finland är mycket stolt över att få presentera Mackmyra i Finland. Mackmyra kommer att komplettera Altias whiskyportfölj och ger oss möjligheten att presentera ett spännande erbjudande till både konsumenter och branschen, säger Susanne Kumenius , Marketing Manager på Altia Finland.

Altia Finland är ledande på den finska vin- och spritmarknaden, och erbjuder en bred portfölj av starka internationella varumärken och även starka lokala varumärken.

För mer information om Mackmyra kontakta:
Mikael Mossvall, försäljningschef, 08-55 60 25 84, mikael.mossvall@mackmyra.se
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars.lindberger@mackmyra.se

Bilder och mer information hittar du på www.mackmyra.se/press.

För mer information om Altia Finland kontakta:
Sari Salmela, PR and Service Manager, +358 505448939, sari.salmela@altiacorporation.com