Pressinbjudan: Mackmyra presenterar kvartalsrapport för april – juni i Gävle tisdag 27 augusti

På tisdag den 27 augusti presenterar Mackmyra Svensk Whisky AB kvartalsrapporten för andra kvartalet 2013. Presentationen sker i Destilleriet i Mackmyra Whiskyby, Gävle.

Vd Magnus Dandanell och CFO Ulf Söderlund kommer att presentera rapporten och verksamheten i övrigt, samt även vara tillgängliga för intervjuer.

När: tisdagen den 27 augusti kl 10.00

Var: Destilleriet i Mackmyra Whiskyby, Kolonnvägen 2, Gävle

För de som är intresserade erbjuds provsmakning av Mackmyras nya whisky Svensk Rök efter presentationen (ca kl 11.00). Svensk Rök lanseras på Systembolaget den 2 september och har redan fått utmärkelsen Outstanding Silver för smak i International Wine & Spirits Competition (IWSC) 2013.

För frågor, intervjuer eller anmälan, kontakta:

Ulf Söderlund, CFO, 070-856 20 15, ulf.soderlund@mackmyra.se

Magnus Dandanell, VD, 070-320 22 00, magnus.dandanell@mackmyra.se

Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Mackmyra Svensk Whisky AB
Wallingatan 2
111 60 Stockholm, Sverige
Telefon: 08 55 60 25 80