Rekordstort intresse för 25-årskalas

Mackmyra Svensk Whisky AB är stolta över att kunna meddela att årets Mackmyradagar inte bara väcker ett rekordstort intresse genom ökad försäljning av biljetter, utan även utgör en sprudlande folkfest som sträcker sig över två dagar. Evenemanget lockar besökare från när och fjärran - från hela Sverige samt Tyskland och Storbritannien. Det visar tydligt på den universella attraktionen och det förtroende som 25-års jubilerande Mackmyra åtnjuter som en ledande kraft inom nya världens whisky.

Mackmyra Whiskyby är en mötesplats för livsnjutare och whiskyentusiaster från när och fjärran. Och till Mackmyradagarna, under detta jubileumsår, samlas alla för att delta i ett noggrant utvalt program som erbjuder en mix av provningar och spännande upplevelser, både när det gäller dryck och underhållning.

Förutom att få smaka på några av Mackmyras mest exklusiva whiskys och fatlagrad gin, bjuds besökarna även på möjligheten att utforska nya smakområden och testa gränserna för sina sinnen. Programmet är inte bara en hyllning till Mackmyras 25-åriga historia och banbrytande hantverk, utan också en resa genom mångfald av smaker och kreativitet.

Som alltid kommer eventet också innehålla spännande nyheter, som i år består både av fat- och flaskprodukter. En helt ny fattyp kommer presenteras, liksom två nya, exklusiva och kraftigt limiterade flaskutgåvor.

”Den nya fattypen är något utöver det vanliga, en ny favorit hos alla som jobbat med utvecklingen av fatet, och som vi är övertygade om att våra gäster kommer uppskatta lika mycket som vi gör. Både som whisky och som fatlagrad gin. Flaskprodukterna vill vi hålla lite på, det är ju våra glada besökare som ska få veta först. Jag kan sträcka mig till att säga att en av utgåvorna kommer vara den första i en serie av jubileumsutgåvor som kommer släppas under året, men inte mer än så,” säger Master Blender Lii Johnson

Sångerskan Vidya, en lokal stjärna från Gävle som nyligen nominerades i kategorin Årets Jazz under Manifestgalan, är en av de speciella gästerna som kommer att lysa upp Mackmyradagarna. Hennes röst, som rör sig lekfullt över genrer, bär med sig en omisskännlig känsla och blir en påminnelse om den starka lokala förankringen som genomsyrar evenemanget och gemenskapen. Lördagens underhållning inkluderar även live-musik från bland annat Grammisnominerade Kristofer Greczula, vars fantastiska röst har hyllats både på Allsång på Skansen och på platinumsålda album.

”Tillsammans ska vi skapa magiska ögonblick, dela glada skratt och njuta av varje sipp av den ädla drycken som förenar oss. Mackmyradagarna är inte bara ett evenemang, det är en festlig hyllning till allt det vi älskar och värdesätter - gemenskap, kreativitet och det goda i livet,” säger festivalgeneral Louise Karlsson

Mackmyradagarna, 31/5 – 1/6, 2024

För mer information och biljetter, vänligen besök:
www.mackmyra.se/sv-SE/25years

För kontakt angående arrangemanget, vänligen kontakta:
e-post: louise.karlsson@mackmyra.se, telefon: 0734 – 14 38 42

För kontakt angående arrangemanget, vänligen kontakta:

e-post: louise.karlsson@mackmyra.se, telefon: 0734 – 14 38 42

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin. Välkommen till Mackmyra.

Snabbfakta

Citat