Inbjudan till spadtag

Nu är det dags för byggstart i projektet Öresjö Ängar Berget i Borås. Det vill vi fira med ett gemensamt spadtag som tas av Ulf Olsson, kommunstyrelsens ordförande (S), Anna Jonsson, VD Wikowia, Staffan Waldenström, VD Tornstaden och Niklas Ohldin, Regionchef Väst, Magnolia Bostad.

När: Onsdag 6 april kl. 10.00–cirka 12.00
Var: Räfseryd sommarbo 1, Borås (Skanskas etablering)
Hur: Spadtagsceremoni följt av kaffemingel

Varmt välkommen!

Praktisk information
Spadtaget hålls utomhus på byggplatsen, kan vara lerig mark. Oömma kläder och skor rekommenderas.
Parkeringsmöjligheter finns i anslutning.

Om projektet
Öresjö Ängar Berget utvecklas av Magnolia Bostad i samarbete med ägaren och fastighetsförvaltaren Wikowia. Här planeras för cirka 350 hyresrätter om 1–4 rok med planerad inflyttning under 2023. Den yttre gestaltningen är genomgående naturmaterial med fasader av trä.
magnoliabostad.se/oresjo-angar-berget

Magnolia Bostad AB (publ), org.nr 556797–7078 är en ledande samhällsutvecklare som utvecklar nya boenden, främst hyresrätter men även bostadsrätter, samhällsfastigheter och hotell i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Boenden utvecklas både för försäljning och för egen förvaltning. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Mer information på www.magnoliabostad.se