Inbjudan till spadtag för Linnefabriken i Majorna

Nu byggstartar vi projektet Linnefabriken i Majorna. Det vill vi fira med ett gemensamt spadtag som tas av Göteborgs Stad, Magnolia Bostad, Niam och Tuve Bygg.

Tid:  tisdag 31 maj kl. 16.00-17.00

Program:

• Inledning: Niklas Ohldin Regionchef Väst Magnolia Bostad
  • Vad omvandlingen av området betyder för Göteborg: Hampus Magnusson, ordförande i byggnadsnämnden och vice ordförande fastighetsnämnden Göteborgs Stad
  • Hur vi har tänkt vid gestaltningen av kvarteret: Madalina Gherghina, arkitekt Magnolia Bostad
  • Spadtag
  • Lättare förtäring och mingel

Plats: Ostindiegatan 26, Majorna

Praktisk information:
Eventet kommer att fotograferas för interna och externa kanaler. Meddela oss om du inte önskar synas på bild.
Spadtaget hålls utomhus på byggplatsen med möjlighet att stå under ett tälttak. Oömma kläder och skor rekommenderas.
Det finns begränsat med parkeringsmöjligheter i närområdet så kollektivtrafiken är att föredra.

Om projektet

Fixfabrikens välkända område mellan Sandarna, Klippan och Kungsladugård håller på att omvandlas till ett bostadsområde med promenadavstånd till det mesta. Projektet Linnefabriken med 164 bostäder utvecklas av Magnolia Bostad och drivs i JV med Niam. Inflyttning är planerad till 2024.

Sandra Lif, Marknadsprojektledare Magnolia Bostad
070 211 25 50,
sandra.lif@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad AB (publ), org.nr 556797–7078 är en ledande samhällsutvecklare som utvecklar nya boenden, främst hyresrätter men även bostadsrätter, samhällsfastigheter och hotell i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Boenden utvecklas både för försäljning och för egen förvaltning. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Mer information på www.magnoliabostad.se