Magnolia Bostad AB offentliggör förtida inlösen av befintliga obligationer med förfall 2022

Magnolia Bostad AB (“Bolaget” eller ”Magnolia Bostad”) meddelar att Bolaget, förbehållet vissa finansieringsvillkor, kommer att lösa in samtliga utestående obligationer 2018/2022 med ISIN SE0011721497 (”Befintliga Obligationerna”).

Datum för förtida inlösen är satt till 14 oktober 2021. Som fastställts enligt beskrivet tillvägagångssätt i villkoren för de Befintliga Obligationerna kommer de Befintliga Obligationerna att lösas in till inlösenpriset 102,125 procent av det totala nominella beloppet (d.v.s. 2 042 500 kronor per Befintlig Obligation) tillsammans med upplupen men obetald ränta (”Inlösenbeloppet”).

Inlösenbeloppet kommer att betalas till varje person som vid arbetsdagens slut den 7 oktober 2021 är registrerad som innehavare av Befintliga Obligationer i skuldboken som upprätthålls av Euroclear Sweden. I samband med inlösen kommer de Befintliga Obligationerna att avnoteras från Nasdaq Stockholm.

En underrättelse om förtida inlösen sänds till direktregistrerade ägare av de Befintliga Obligationerna enligt skuldboken per den 17 september 2021.

För kontakt med Magnolia Bostad:
Fredrik Westin, vVD & CFO
fredrik.westin@magnoliabostad.se eller tel. 072 720 00 06

Magnolia Bostad AB (publ), org.nr 556797–7078 är en ledande samhällsutvecklare som utvecklar nya boenden, främst hyresrätter men även bostadsrätter, samhällsfastigheter och hotell i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Boenden utvecklas både för försäljning och för egen förvaltning. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Mer information på www.magnoliabostad.se