Magnolia Bostad anställer Thomas Persson

Thomas Persson har rekryterats till Magnolia Bostad som regionchef öst samt kundansvarigchef.

Magnolia Bostad har sedan det etablerades expanderat kraftigt och har idag över 6 700 sålda boenden i produktion. Bolaget är en samhällsutvecklare med ytterligare runt 17 700 boenden i projektportföljen bestående av hyresrätter, bostadsrätter, vårdboenden och hotell.

–Thomas är en av branschens mest begåvade personer och kommer vara en stor tillgång i vår fortsatta utveckling, säger Fredrik Lidjan, verkställande direktör på Magnolia Bostad.

Thomas Persson kommer närmast från Cushman & Wakefield där han varit partner i drygt tre år. Tidigare var han under 18 år på Catella Corporate Finance där han bland annat var projektledare för ett flertal större fastighetstransaktioner.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör Magnolia Bostad
070 223 43 47, fredrik.lidjan@magnoliabostad.se

Marita Björk, IR-ansvarig
072 720 00 06, marita.bjork@magnoliabostad.se